Prodaja automobila u EU pala je u svibnju, signalizirajući nastavak oscilacija od kraja 2023. godine, a Hrvatska je ponovo bilježila dvoznamenkasti rast, pokazali su u četvrtak podaci udruge proizvođača ACEA.
Naime, u svibnju je u
EU registrirano 911.697 novih automobila, za 3,0 posto manje nego u
istom prošlogodišnjem mjesecu, izračunala je ACEA. Podatak za svibanj pokazuje tako nastavak razdoblja oscilacija, koje
je započelo 3,3-postotnim padom prodaje u prosincu, snažnim oporavkom u
siječnju, uz stopu rasta od 12,1 posto. U veljači prodaja se ponovo
oštro smanjila, za 10,1 posto, a pala je i u ožujku, za 5,2 posto.
Travanjski pad iznosio je 13,1 posto. Svibanjski pad odražava loše rezultate na gotovo svim velikim
tržištima. Najviše je pala potražnja za automobilima u Italiji, za 6,6
posto. Slijede Njemačka i Francuska gdje je smanjena za 4,3 odnosno za
2,9 posto. Rast je bilježila samo Španjolska, za 3,4 posto, pokazuju
podaci ACEA-e. U Hrvatskoj su u svibnju, prema ACEA-inim podacima, registrirana
8.523 nova automobila, za 18,95 posto više nego u istom prošlogodišnjem
mjesecu. U travnju njihov broj uvećan je za 14,03 posto. Europsko tržište električnih automobila na baterije smanjilo se u
svibnju za 12 posto, izračunala je ACEA, istaknuvši Belgiju i Francusku
kao jedine svijetle točke. Najveće europsko tržište, ono Njemačke,
smanjilo se za čak 36,6 posto. U takvim je uvjetima tržišni udio
električnih automobila blago smanjen u odnosu na travanj, kliznuvši na
12,5 posto. Hrvatska je odskakala udvostručenom prodajom te kategorije
električnih automobila. Blizu su i plug-in hibridi s 87,5-postotnim
skokom prodaje, a dvoznamenkasti rast bilježila je i kategorija
hibridnih električnih modela koji uključuju „pune i blage hibride”, za
14,5 posto. Hibridna električna vozila obuhvaćaju, prema definiciji ACEA-e,
‘potpune i parcijalne hibride‘ koji, ovisno o snazi baterije, mogu u
prosjeku voziti do 62 posto vremena samo na električni pogon. Skromnijih prvih pet mjeseci U prvih pet
mjeseci ove godine europsko tržište novih automobila poraslo je za 4,6
posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, uz prodanih 4,6
milijuna vozila. Rast je znatno slabiji nego u prvih pet mjeseci 2023.
kada je prodaja bila poskočila za 18,5 posto. U skupini vodećih tržišta najveći rast bilježila je u prvih pet
ovogodišnjih mjeseci Španjolska, po stopi od 6,8 posto. Slijede Njemačka
i Francuska gdje je uvećana za 5,2 odnosno za 4,9 posto. Najskromnije
je poraslo talijansko tržište, za 3,4 posto. U Hrvatskoj je u prvih pet ovogodišnjih mjeseci, prema podacima
ACEA-e, registrirano 31.219 novih automobila, za 15,1 posto više nego u
istom lanjskom razdoblju. Europsko tržište električnih automobila na baterije poraslo je za 2,0
posto, uz registriranih 556.276 novih vozila. Prodaja ‘dizelaša‘ pala
je za 8,8 posto, uz prodano 592.701 vozilo. ‘Benzinci‘ su zadržali vodeću poziciji s udjelom u tržištu od 35,5
posto, a hibridni električni automobili potvrdili su drugo mjesto s
tržišnim udjelom od 29,9 posto. Prodaja električnih automobila na baterije u Hrvatskoj u prvih pet
mjeseci bilježila je 39,4-postotni pad u odnosu na isto prošlogodišnje
razdoblje. Popularniji su bili plug-in hibridi i hibridni električnih
automobili, prema rastu prodaje za 46,1 odnosno za 39,6 posto. Porasla
je prodaja ‘dizelaša‘, za 16,1 posto, i ‘benzinaca‘, za 8,3 posto.